RSS

2007年6月14日 星期四

Cranberry Blueberry Muffins 雙莓馬芬 (蔓越莓,藍莓) (食譜作法)


Cranberry Blueberry Muffins recipe

Wet ingredients
4 eggs
2 cups milk
1 cup oil
2 teaspoons vanilla extract
1 teaspoon almonds extract

Dry ingredients :
6 cups flour
1 cups white sugar
1 cups brown sugar
8 teaspoons baking powder (yes, 8)
2 teaspoons salt

2 cups blueberries
2 cups cranberries

============================
1.Mix all dry ingredients and wet ingredients in different bowls. Mix well, then combine both bowls into one bowl.
2.Bake at 400 degrees for 20-25 minutes (longer for jumbo).


Muffins are done when toothpick comes out clean in center.
Makes 4 dozen muffins.
Note: When I make Cranberry Blueberry Muffins I sprinkle slicered almonds on top before baking).

+++++++++++++++++++++++++++++++
雙莓馬芬 (蔓越,藍莓) 食譜

濕料
4 個蛋
2 杯牛奶
1 杯油
2 茶匙香草精
1 茶匙杏仁精

乾料:
6 杯麵粉
1
白糖
1 杯紅糖
8 茶匙發酵粉(是的, 8
茶匙)
2 茶匙鹽

2 杯子藍莓
2 杯子蔓越


============================
1.把乾料和濕料各用2個不同的碗裝起來。個別混勻好之後
2.把乾料和濕料混入一個碗裡 混勻即可分裝入馬芬紙模裡。

烤箱溫度在400 度

20-25 分鐘

注: 我做蔓越
藍莓馬芬時,在烘烤之前,我在上面我洒了杏仁片

4 意見:

蒙恩的婦人 提到...

Hi, Clarie,

很高興從google 遇到妳的網誌,因我想學做Mufflin,原來妳也是大溫區的蒙主恩婦人,我想請教妳,如果我按照妳的Recipe做Mufflin,但不落油,可以嗎?因我擔心太油膩了。謝﹗
http://beblessedwoman.blogspot.com/

Rebecca

Claire Shieh 提到...

Rebecca,
很高興認識妳哦...
Muffin的油是一定要放的, 如果油減量吃起來也會 比較乾就是了..

蒙恩的婦人 提到...

Thank you Claire!

Hong 阿豐 提到...

嗨Claire, 和你分享我的蔓越莓松糕。^^